[대학원] 25학년도 전기 일반대학원 학위청구 논문 심사 일정 및 제출 서류 목록

date
2025.09.15
name
공용
e-mail
view
24

<일반대학원 학위청구 논문 심사 일정>

<Thesis audit schedule for general graduate school>

 

구 분

Divided

20262월 학위 예정자

For students who will graduate in Feb. 2026

박 사 (Ph. D)

석 사 (Master degree)

학위청구논문 심사 관련 <제출서류 목록 1~6>자료 제출

Submit the documents for thesis assessment

2025.09.30.() 오후 2시까지

2025.09.30.() 오후 2시까지

심사용 논문 & 표절방지프로그램 검사 결과표 제출 :

Submission of the Thesis for audit & results of

plagiarism prevention program

심사일정에 따라 조정

- 논문 5

- 표절방지검사결과 파일 메일 제출

  g1choi0813@pusan.ac.kr

 

Adjust according to audit schedule - Thesis 5 copies

- plagiarsm results should be submit by e-mail ,g1choi0813@pusan.ac.kr

2025.11.21.()

- 논문 3

- 표절방지검사결과 파일 메일 제출

  g1choi0813@pusan.ac.kr

 

Adjust according to audit schedule

- Thesis 3 copies

- plagiarsm results should be submit by e-mail ,g1choi0813@pusan.ac.kr

논문발표 및 심사

Thesis present and defense

개인 차이가 있음.

Depends on personal schedule

2025.12.04.(목) ~12.05.(금)예정

1. 논문심사결과보고서

2. 최종인준날인논문 제출

3. 학술지 논문 게재 의무 규정에 의한 논문 제출

(학술지 논문 투고가 못한 석사의 경우 영문으로 학위논문 작성해서 제출가능)

4. 논문심사 다음 학기로 연장시:

    논문심사기한연장원 제출 (해당자)

 

1. Thesis assessment report

2. Submit the final approval date thesis

3. Submit related paper list for academic journal or accepted documents -- Please check page 2

  (It is possible for master students to submit the thesis wrote in English for graduate)

4. When the thesis audit was delay to next semester:

    Documents for delay the thesis audit should be submit (only applicant)

2025.12.22.()

 

(제출논문은 최종 논문입니다.)

(The submit thesis should be the final version.)

2025.12.22.()

 

(제출논문은 최종 논문입니다.)

(The submit thesis should be the final version.)

최종논문(인준논문 외) 제출

(개인별로 도서관에 원본 파일 업로드 및

제본한 논문 3부씩 도서관 직접 제출)

Final thesis for submission (expect the approval date thesis)

(Upload the final file to the library and 3 copies of the thesis should be submitted to the library by personal

2026. 2. 3.()

09:30 ~17:30

 

중앙도서관 1층 로비

Central library 1st floor lobby

2026. 2. 3.()

09:30 ~17:30

 

중앙도서관 1층 로비

Central library 1st floor lobby

 

- 첨부 파일 필독 (서식 등이 있음) - Attachment must be read (there are forms, etc.)


<일반대학원 학위청구 제출서류 목록 - 환경대학원용은 따로 있음>

Contents of submission documents for general graduate school

 

구분

Divided

석사

제출부수

copy No. for master degree

박사

제출부수

copy No. for Ph.D

제출방법

submission methods

1.학위청구 논문심사 요구서

Thesis audit application form

1

1

- 출력본 1

- 원본 파일 아래 메일로 제출

  (g1choi0813@pusan.ac.kr)

 

- 1 printer

- Submit the original file to (g1choi0813@pusan.ac.kr)

2. 연구윤리준수 서약서

Research ethics compliance statement

1

1

3. 이력서

Resume

X

1

4. 학위청구 논문 작성 계획서

Plan for writing thesis

1

1

5. 학위청구 논문 작성 대상자 실적자료 리스트 및 증빙 자료

Lists of published papers and proofs

X

1

작성 파일 및 실적 증빙 파일

(출력물 필요 없음)

(g1choi0813@pusan.ac.kr)

 

- Submit the performances files and proofs to (g1choi0813@pusan.ac.kr)

6. 심사료

Audit fee

10만원

30만원

현금으로 학과 제출

Submit to the department by cash

7. 심사용 논문

Thesis for audit

3

5

제본본으로 제출

Submit the request copies

8. 표절방지프로그램 검사 결과

Plagiarism program results

파일

File

파일

File

검사 결과 전체 내용 메일로 제출

  (g1choi0813@pusan.ac.kr)

Submit the full original results to (g1choi0813@pusan.ac.kr)

심사위원 추천시 주의사항!!!

  ? 심사위원의 자격과 인원

   - 박사 : (자격) 교수 또는 박사학위 소지의 부교수 및 조교수, 명예교수, (공동)지도교수의 자격이 있는 자, 교외의 전문가

            (위원구성) 위원장 1, 위원 4명이상

   - 석사 : (자격) 교수 또는 석사학위 이상 소지의 부교수 및 조교수, 명예교수, (공동)지도교수의 자격이 있는 자, 교외의 전문가

            (위원구성) 위원장 1, 위원 2명이상

  ? (공동)지도교수는 위원장이 될 수 없음

   ? 전공분야를 감안하여 적격자를 추천

   ? 심사위원 위촉 후 질병 등 부득이한 사유로 심사를 할 수 없을 경우 대학원장의 승인을 거쳐 교체할 수 있음

    - 지도교수가 변경되었을 경우 변경된 지도교수로부터 한 학기 이상 지도를 받아야 논문 제출 가능

 

 

학술지 논문 게재 의무화 규정(Guideline for Published Papers in Journals)

 

 

 

 

 

첨부파일